Tryghedspakken.

Når man adopterer Efterskolementor, adopterer man ikke blot et produkt men en tilgang.

Man modtager således heller ikke blot retten til at bruge en app, men en vidensbase, et nyt initiativ om bedre trivsel og bekæmpelse af frafald, en værktøjskasse til at samarbejde med udvalgte, frivillige tidligere elever. Dertil får man løbende statistik om brugen af denne tilgang samt indblik i, hvordan andre efterskoler opnår succes med brugen heraf.

Prisen, man betaler, er for en hel efterskoleårgang ad gangen, og den afhænger ikke af, hvor mange elever eller mentorer, der oprettes i appen. Derudover inkluderer den et forløb af ydelser, som starter allerede inden skolestart og forløber sig gennem skoleåret.

Efterskolementor har haft rigtig stor betydning for Midtjysk Efterskole.

Her kan nuværende elever være i dialog med tidligere elever om gode og svære tider på efterskolen; helt almindelige tanker om at være ung blandt mange unge og tanker om at tage hjem, fordi det hele bliver svært.
Helle Nørgaard
Viceforstander, Midtjysk Efterskole