28. februar 2021

Endeligt tilbage!

Taskerne er pakket

– og jeres efterskole har endeligt fået lov at genåbne fra på mandag! Nu får I endelig lov at komme tilbage til alle vennerne på efterskolen, og før I ved af det, bliver det hele hverdag på efterskolen igen.

Alma Jensen, der i år er mentor, gik på Himmerlands Ungdomsskole sidste år, hvor de også fik en tvungen pause grundet Corona. Hun husker tydeligt, hvordan det var, da man endeligt kom tilbage igen.

Her deler hun et par ord omkring, hvilke tanker der gik igennem hende, da hun kom tilbage igen og et par gode råd til når man nu skal tilbage i de gamle vaner og mønstre igen og måske endda skal have nyt værelse.

Alma Jensen:

“Hej efterskoleelever 😉

Så er det ENDELIG blevet jeres tur til at komme tilbage – hvor er det altså dejligt for jer! Der er sikkert rigtig mange af jer, der bare glæder jer rigtig meget til at komme tilbage, og det kan jeg virkelig godt forstå! På den anden side er der sikkert også mange, der er en smule nervøse for at vende tilbage efter så lang tid med familien og alene. For nogens vedkommende skal I ovenikøbet have nye værelser, og det kan være noget af en omvæltning.

Jeg kan tydeligt huske, da vi skulle vende tilbage, og jeg var SÅ spændt men havde også en klump i maven. Hvad nu hvis, det ikke bliver det samme?

Det skal NOK blive godt! Det kan være der går et par dage, en uge eller måske mere, men hæng i! Snart starter nogle af de bedste uger i jeres efterskoleophold, og det er bare med at nyde dem 😉

Når man får nye værelser, er det klart, at det ikke bliver helt det samme. Det betyder dog ikke, at den her forandring er noget dårligt. Nogen af jer vil elske at komme på en ny gang og nyt værelse, og andre skal lige vænnes til tanken om det. Ligesom det, at vende tilbage efter karantæne, kræver alt dette en smule tid. Det er virkelig også dejligt at komme til at bo med nogen nye, for så lærer man en hel masse andre at kende, samtidig med at man stadig har de gamle at være sammen med.

Noget vi gjorde, for at hygge os ekstra meget den sidste tid om sommeren, var at lægge os ud på græsplænen i varmen, høre god musik, spille volley og hygge os. Vi satte faktisk også en scene op, og alle dem, der havde lyst til at optræde, kunne gå op på scenen. Det var virkelig fedt! Nu, hvor der måske ikke lige er helt varmt nok til at ligge udenfor, er en fælles film i biografen, dans og gymnastik i gymnastiksalen, hygge på gangen og gode gåture virkelig også nogle ting, som samler efterskolen.

Ro på, det skal nok gå

Jeg kan GODT forstå, hvis I er en smule nervøse for at komme tilbage, men ro på. Det skal nok gå, og hvis man føler sig ked af det, så er der altid de søde lærere at snakke med og selvfølgelig også hinanden! Hvis I har nogle spørgsmål, så er I virkelig også velkomne til at skrive til os her på siden!

Hyg jer og NYD det! – Alma Hausgaard, tidligere elev på Himmerlands Ungdomsskole :))

Efterskolementor
Et produkt af