Hvordan bruger
man mentorer?

- og er det overhovedet noget der virker?

Dette har vi bygget erfaringer med i et helt årti, og det kan give virkelig gode resultater, såfremt man gør det ordentligt. Vi lærer jer både hvorfor det kan give mening, samt hvordan man gør det rigtigt både i opstarten men også løbende.

Hvordan kommer man godt fra start?

Hvis man ikke får den rigtige start på skoleåret, hvor mentorer er en integreret del af hverdagen, så bliver muligheden glemt af eleverne, og initiativet bliver ikke brugt. Vi lærer jer hvordan.

Hvad er mørkeperioder?

Og hvordan sikrer man sig at mentorerne også kan bruges i disse perioder?

Hvad er en god mentor?

Gennem årene er profileringen af en god mentor blevet bedre og bedre præciseret, og vi er blevet gode til at beskrive, hvilke typer af de tidligere elever, der udgør den optimale mentor.

Læs hvorfor det er en god idé at adoptere denne "ung-til-ung" tilgang

"Unge stiller andre spørgsmål end voksne."
"De kan levere et nærvær på en anden måde. Mentorerne er selv unge, og de har egne erfaringer i frisk erindring."